Evenals de maatschappij in z’n geheel, vegrijst ook het personeelsbestand van de politie, en da’s natuurlijk een probleem want ook de komende jaren willen wij ons nog veilig voelen op straat. Er moeten dus jongeren gevonden worden die een baan bij de politie (willen) overwegen. Jonge mensen met een goed gevoel voor rechtvaardigheid. Nu heeft het Zwolse reclamebureau NU deze week een actie georganiseerd ter promotie van de landelijke Politiedag 2008 die, hoewel offline, volgens mij zeker het vermelden waard is.
Om met deze jongeren in contact te komen, verspreidt de politie namelijk de komende weken door heel Nederland honderden portemonnees. In de portemonnees bevindt zich een kaartje met een unieke code. Door een gevonden portemonnee (virtueel via de website www.politiedag.nl) terug te bezorgen, maakt men kans op mooie prijzen. Een heuze guerilla-actie dus, van de politie. Leuk idee!
Verder lezen over Politie
Automotive04.12.2024
Verkeershufters trekken zich echt wat aan van brief politie
Cybercrime25.11.2024
Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday
Mobile07.10.2024
Wanneer mag de politie in je telefoon kijken?
Online12.06.2024
BIMI: zo weet je straks dat het echt de politie is die je mailt
Social Media07.12.2023
WhatsApp-buurtpreventie: geeft dat wel echt een veiliger gevoel?
Cybercrime27.11.2023
Mogen burgers de politie helpen bij het opsporen van cybercrime?
Nieuws17.10.2023
56 kilometer te hard: 1,4 miljoen dollar boete
Jullie dachten dat de Nederlandse verkeersboetes extreem zijn?Nieuws25.09.2023