By: Patrick Petersen
Boris Veldhuijzen van Zanten kennen we op het Twitter als @Boris. Naast succesvol internetondernemer is hij samen met @Patrick (de Laive) de drijvende kracht achter The Next Web. Daarnaast is Boris regelmatig te gast bij De Wereld Draait Door en sinds april 2010 de Technology Trendwatcher of the Year(TWOTTY). Eind april 2010 is de vijfde editie van The Next Web conference gehouden. De vijfde editie kende nieuwe locaties, een grotere aanpak, 30% groei in bezoekers, de aankondiging van een nieuwe huisstijl, een realtime-web mashup gevuld met social content van #tnw maar vooral nog steeds het model waarbij de bezoekers om inspirerende verhalen te zien van internationaal vooraanstaande sprekers. De Laive maakte op de blog van The Next Web heel duidelijk dat het businessmodel van The Next Web is gebaseerd op betaalde toegang om zo topsprekers te zien in een professionele entourage zonder al te veel gesponsoord optreden van flauwe commerciële voorstellingen.
Dit anders dan de vele evenementen die geregisseerd worden door de dienstdoende sponsoren. Aan Boris de vraag wat nu precies die unieke beleving is van alweer een Next Web. Hoe weet deze conferentie zich door de crisis te slaan en wat zijn de ‘realtime’ voorspellingen van Boris Veldhuijzen van Zanten aangaande het WWW? Een interview in het hart van The Next Web: het podium.
Het is iets wat Apple Music al veel langer aanbiedt, maar jaren nadat ceo Daniel Ek het aankondigde nu eindelijk...
Spotify wil je nu helpen om eerder bij het juiste nummer te komen met Smart Filters. Het juiste nummer voor een...
Adobe heeft het niet beter gemaakt om dingen te verwijderen, zoals eerder, maar juist om dingen toe te voegen.