De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Na negen jaar is het digitale productontwerpbureau UNITiD toe aan een nieuwe naam. De groep begon in 2008 als een team van interactieontwerpers, maar is sinds de oprichting zo ver en breed gegroeid en met zo veel competenties uitgebreid dat het tijd werd voor een nieuwe insteek. En een nieuwe, frisse naam. Eén die de lading beter dekt.
Ze zijn op zoek gegaan naar die nieuwe naam en legden na een inspannend creatief proces twee belangrijke pijlers als fundament: altijd de eerste zijn om iets nieuws te proberen en daarbij niet schuwen om een reis te ondernemen door onontgonnen terrein. En toen was de naam er: Hike One.
Sprint naar succes
Hike One is het bedrijf dat je wilt betrekken bij innovatieve projecten, waarbij iteratieve ontwikkeling in samenwerking met klanten centraal staat. Het bedrijf werkt samen met zowel startups als corporates die zich op een nieuwe markt willen begeven. Doordat ze beproefde ontwerpmethoden combineren met de innovatieve ideeën van hun klanten ontdekken die sneller welke van hun ideeën wel of juist niet werken zonder in de details van de implementatie te verzanden.
Het bedrijf is inmiddels een grote speler, met meer dan 60 interactie- en visueel ontwerpers, projectmanagers, copywriters en strategen. Ze hielpen al partijen als Ziggo, Philips, Funda, Marktplaats en Buienradar om nieuwe digitale producten in de markt te zetten, of nieuwe digitale producten te verbeteren.
Ontdekkingstocht
De naam Hike One is gebaseerd op de ‘avontuurlijke ontdekkingstochten door onontgonnen terrein die wij als designers dagelijks ondernemen’, legt Matthijs Collard uit. ‘Daar zijn wij op ons best, we worden blij van grote problemen. Die maken ons nieuwsgierig, dwingen ons om nieuwe dingen te leren. One staat daarnaast voor onze ambitie om ‘first in class’ te zijn en intensief betrokken te zijn bij digitale ontwikkelingen.’
Grote ambities dus, maar met zo’n staat van dienst niet onrealistisch. De digitale specialisten zijn nog steeds een powerhouse als het om interactieontwerp gaat en zijn dus klaar om voor nog meer klanten websites, apps en interfaces of bestaande digitale producten te vernieuwen. Wat ze in elk geval beloven is dat ze een betrokken partner zullen zijn, die opschalen als het nodig is en de snelheid kunnen leveren die bedrijven nodig hebben om snel te innoveren.
[Afbeeldingen © Hike One]
Verder lezen over Design
Automotive17.04.2024
Alfa Romeo Milano, de lat ligt heel hoog
Mobile16.04.2024
Dit is de nieuwe edge generatie van Motorola
aangedreven door moto AILifestyle09.04.2024
3 tips als je een nieuwe vloer gaat uitzoeken
Online27.03.2024
Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen
Automotive23.02.2024
De vernieuwde Dacia Spring is goedkoop, elektrisch én voorzien van toffe gadgets
Automotive13.02.2024
Tributo Italiano; een eerbetoon met een hoofdrol voor de Alfa Romeo Giulia, Stelvio en Tonale PHEV
Automotive05.02.2024
Dit zijn de 3 nieuwe EV’s van Lucid
Te zien tijdens de Geneva International Motor Show 2024Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Verder lezen over Nederland
Nieuws27.04.2024
Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Nieuws04.03.2024