Pinterest goed voor 10% van Social E-commerce bezoeken

Vorig artikel Volgend artikel
Pinterest goed voor 10% van Social E-commerce bezoeken

Het 'holiday shopping' verkeer van Pinterest verdubbelde dit jaar, en is nu goed voor bijna 10% van al het verkeer afkomstig van sociale bronnen, zo blijkt uit een analyse van RichRelevance. Facebook domineert nog altijd de social e-commerce referrals maar zag het marktaandeel met iets meer dan 5% dalen naar 90%. Twitter is bijna geen speler op dit gebied te noemen met minder 1% van al het verkeer.

In de week na Thanksgiving ging het verkeer van zoekmachines met 43% omhoog ten opzichte van vorig jaar. Een van iedere vijf shopping sessies startte bij een zoekmachine. Dit en meer blijkt uit een analyse van meer dan 490 miljoen shopping sessies, meer resultaten staan in onderstaande infographic.

Groot formaat van de Infographic is hier te zien.

Holiday-Shopping-Insights-Infographic

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies