Halo's Forge World groeit van blokkendoos naar zandbak

Vorig artikel Volgend artikel

Bungie heeft gisteren op Comic-con in San Diego flink uitgepakt met Reach-nieuws: er werd bekend gemaakt dat de co-op Firefight-modus, waarin je het samen tegen niet aflatende hordes vijanden opneemt, wordt uitgebreid zodat spelers aan beide kanten van het conflict kunnen staan. Daarnaast komt er een speciale limited edition zilveren Xbox 360 die samen met de game op 14 september op de markt komt.
Maar voor mij was het interessantste toch de aankondiging van Forge world. Voor wie Halo 3 niet gespeeld heeft: Forge is de naam van de editor waarmee je zelf levels kunt maken binnen Halo. Wat Forge world doet is een heel aantal van dit soort levels in één groot gebied neerzetten, zodat je niet alleen kunt bepalen welk wapen waar komt te liggen, maar ook uit welk gedeelte van de wereld dat level gaat bestaan.

Bungie heeft gisteren op Comic-con in San Diego flink uitgepakt met Reach-nieuws: er werd bekend gemaakt dat de co-op Firefight-modus, waarin je het samen tegen niet aflatende hordes vijanden opneemt, wordt uitgebreid zodat spelers aan beide kanten van het conflict kunnen staan. Daarnaast komt er een speciale limited edition zilveren Xbox 360 die samen met de game op 14 september op de markt komt.

Maar voor mij was het interessantste toch de aankondiging van Forge world. Voor wie Halo 3 niet gespeeld heeft: Forge is de naam van de editor waarmee je zelf levels kunt maken binnen Halo. Wat Forge world doet is een heel aantal van dit soort levels in één groot gebied neerzetten, zodat je niet alleen kunt bepalen welk wapen waar komt te liggen, maar ook uit welk gedeelte van de wereld dat level gaat bestaan.

Halo's Forge World groeit van blokkendoos naar zandbak

reachxbox

Samen met de andere aanpassingen die Bungie gemaakt heeft gaat dat er voor zorgen dat we ontzettend veel mooie levels gaan krijgen en vermoedelijk ook nog wat nieuwe gametypes. Doordat het nu mogelijk is om met vliegtuigen en jetpacks van het ene deel van de map naar de andere te gaan zet dat de deur open voor echt strategische scenario's waarbij je gebieden moet zien te veroveren en van een eiland naar het vasteland moet zien te komen.

Als ze dan nu ook zo ver komen dat de mooie handgemaakte levels en gametypes in de matchmaking worden geintegreerd kunnen we met z'n allen eindeloos blijven spelen. Het lijkt er een beetje op dat dit ook de achterliggende gedachte wordt, Bungie gaat immers toch geen Halo game meer maken dus dan mag Reach de spelers zolang bezighouden totdat zij met een ander type game komen.

Maar bekijk de ViDoc (ook te zien op Xbox marketplace trouwens) en oordeel zelf hoe interessant dit kan zijn:

Bungie heeft gisteren op Comic-con in San Diego flink uitgepakt met Reach-nieuws: er werd bekend gemaakt dat de co-op Firefight-modus, waarin je het samen tegen niet aflatende hordes vijanden opneemt, wordt uitgebreid zodat spelers aan beide kanten van het conflict kunnen staan. Daarnaast komt er een speciale limited edition zilveren Xbox 360 die samen met de game op 14 september op de markt komt.
Maar voor mij was het interessantste toch de aankondiging van Forge world. Voor wie Halo 3 niet gespeeld heeft: Forge is de naam van de editor waarmee je zelf levels kunt maken binnen Halo. Wat Forge world doet is een heel aantal van dit soort levels in één groot gebied neerzetten, zodat je niet alleen kunt bepalen welk wapen waar komt te liggen, maar ook uit welk gedeelte van de wereld dat level gaat bestaan.
Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies