Meer slecht nieuws voor Snapchat: Spectacles verkopen niet

Meer slecht nieuws voor Snapchat: Spectacles verkopen niet

...maar zijn wel al geproduceerd

Vorig artikel Volgend artikel

Het zit Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, niet mee. Eerst wordt hun hele platform onder hun neus gepikt door Facebook, die inmiddels met Instagram succes na succes vieren, terwijl het met Snapchat alleen maar achteruit gaat.

Maar nu wordt het erger: ook hun alternatieve manieren om geld te verdienen blijken niet lucratief. The Information weet te melden dat er in warenhuizen in China honderduizenden onverkochte Spectacles (de fotobrillen) liggen.

Oeps

Die waren in eerste instantie retepopulair, niet in de laatste plaats omdat ze maar heel beperkt verkrijgbaar waren, maar Snap heeft de populariteit na die eerste stormloop blijkbaar flink overschat.

Nu dat de hype voor de brillen voorbij is, taant er niemand meer naar en zitten ze dus met heel veel onverkochte exemplaren in hun maag. Aangezien die dingen 130 dollar/euro moeten opbrengen is de kans klein dat die alsnog verkocht gaan worden zonder een fikse korting.

Er zijn inmiddels 150.000 stuks verkocht, maar als daar een veelvoud van ligt weg te rotten kost dat een hoop geld. CEO Evan Spiegel doet er laconiek over en zegt dat hardware maar een klein onderdeel is van wat Snap in de nabije toekomst zal gaan doen. Bravoure? Daar lijkt het wel op, want Snap Inc. heeft al niet meer veel te lachen en deze situatie maakt het zeker niet beter.

[Afbeeldingen © Snap Inc.]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies