Fujitsu komt met touchscreen voor winkelwagen

Vorig artikel Volgend artikel

[Stephan Fellinger] De winkelvloer is interessant omdat daar de meeste koopbeslissingen tot stand komen. Op Frankwatching stond al een uitstekend verslag van een congres, waar onze Igor spreker was, over narrowcasting. Fuji komt (overigens niet als eerste) nu met een nieuwe winkelwagen voor de supermarkt.

Het apparaat, de U-Scan Shopper, gaat $ 1.200,- kosten, waarbij dan ook nog 60 sensoren horen die men kan plaatsen op strategische plekken in de winkel. Per supermarkt wil de fabrikant gemiddeld rond de 100 van dit soort winkelwagens verkopen. Al eerder gaf ik aan dat ik niet zo geloof in location based marketing in de gewone winkelstraat, maar wel degelijk in bijvoorbeeld een supermarkt, juist omdat de koopintentie daar zo hoog is bij het betreden van de winkelvloer.

Je kan je voorstellen dat je juist bij doorlopen van de bierstraat in de supermarkt de aanbiedingen van de week wilt zien als consument. Je had van te voren 3 biermerken in je hoofd en besluit op de winkelvloer welke het definitief wordt, dan komt op een natuurlijke manier, dit soort promotie om de hoek kijken. Naast reclameboodschappen ontvangen, kan de boodschappenwagen natuurlijk ook prijzen scannen, lijstjes geven en bestellen opnemen, zodat de klant niet meer in de rij hoeft te staan bij de slager, maar de bestelling bij binnenkomst direct kan doorgeven.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies