De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Van alle advertentiebudgetten wordt 37,3% verspild aan de inzet van verkeerde middelen. Dat staat in het boek ‘What Sticks: Why Most Advertising Fails and How to Guarantee Yours Succeeds’.
Het boek is het resultaat van 5 jaar research van campagnes van 36 grote adverteerders (zoals P&G, J&J, Unilever en McDonald’s) in de US. In het boek krijgen niet de reclamebureaus maar vooral de marketeers de ‘schuld’ van de verspilling van advertentiebudgetten.
De twee schrijvers concluderen ook dat marketeers nauwelijks het succes van een campagne kunnen definiëren.
Kansen voor Internet want is makkelijker en goedkoper te meten is 🙂 Bron: Adage/Adfo
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023