Chiquita en Snapchat komen met speciale banaan-Lenses

Chiquita en Snapchat komen met speciale banaan-Lenses

ter ere van Wereld Bananendag

Vorig artikel Volgend artikel

Chiquita, ‘s werelds bekendste bananenbedrijf, heeft de handen ineen geslagen met Snapchat. Morgen, woensdag 17 april is het Wereld Bananendag. Om dat kracht bij te zetten zijn er de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquita bananen. Met die snapcodes kunnen gebruikers speciale banaan-Lenses in de app ontgrendelen.

Drie banaan Lenses

De campagne is mede ontwikkeld door het Nederlandse Dffrnt Media en loopt wereldwijd gedurende een maand. Er zijn drie verschillende Lenses: World Lens, Face Lens en Gamified Lens. Snapchatters hoeven simpelweg de snapcode-stickers te scannen, waarna ze veranderen in een dansende banaan, een banaan make-over krijgen, of een spelletje kunnen spelen. Mocht je geen Chiquita bananen in huis hebben. De kan de lenses ook via de website vinden.

snapchat-bananas
De snapchat lenses van Chiquita

Iconische blauwe sticker

Chiquita heeft al vaker de iconische blauwe sticker gebruikt in campagnes. Deze samenwerking met Snapchat stelt het merk in staat om op een leuke, speelse manier in contact te komen met de eindgebruiker. Het merk maakt bovendien gebruik van deze interactie om de gebruikers te wijzen op de achterliggende waarden van de blauwe sticker: hoge kwaliteit, lekkere bananen en vooral duurzame productie.

Bananen behoren tot de topverkopen in supermarkten; ze liggen vrijwel op elke keukentafel of fruitschaal. Chiquita is het eerste merk dat de Snapchat gezichtsherkenningtechnologie gebruikt voor een versproduct. We zetten onze bekende blauwe stickers in om de interactie aan te gaan met de Millennials en Gen Z consumenten op een leuke, relevante manier.
- Jamie Postell, Director of Sales North America bij Chiquita
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies