Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Vanaf maandag 25 maart gaat Albert Heijn starten met een test waarbij groente en fruit zonder verpakking in het schap komen te liggen. Hiermee wordt de strijd aangegaan tegen overbodig gebruik van plastic verpakkingsmateriaal. De test loopt tot en met 28 april. Deze week werd er, voornamelijk via social media, het nodige commentaar geleverd op de supermarktketen vanwege in plastic verpakte losse paprika’s. Daarop reageerde Albert Heijn met de verklaring dat dit nodig was omdat het ‘zwakkere paprika’s’ uit Spanje betrof.
Verpakkingsvrij in het schap
Meer dan 100 producten liggen vanaf maandag ‘naakt’ in de schappen van de supermarkt. Zowel biologische als niet-biologische producten zijn straks zonder plastic jasje te vinden. Een aantal uitzondering zijn de gekoelde groenten en fruit en bijvoorbeeld aardappelen en uien. Veel consumenten zijn hier ongetwijfeld blij mee. Niet alleen over de plastic verpakking van paprika’s wordt veel geklaagd, ook andere groenten en fruit worden volgens consumenten onnodig verpakt. Supermarkten gebruiken de plastic verpakking niet alleen als bescherming, het wordt ook gebruikt om de houdbaarheid te verlengen. Naar het effect hierop zal Albert Heijn tijdens de test zeker kijken.
Hogere verkoop door aanbieden ‘naakte’ groenten en fruit
In Nieuw-Zeeland zijn ze al iets langer bezig met het aanbieden van groenten en fruit zonder plastic verpakking. Nadat dit door een supermarkt in Christchurch werd ingevoerd, zorgde dit voor een toename in de verkoop van een aantal producten met wel 300 procent. De winkel is hier zelf mee begonnen nadat zij opmerkten dat er steeds meer verse producten in plastic verpakking geleverd werden. In deze supermarkt wordt ook gebruik gemaakt van de ‘dry misting’ techniek die Albert Heijn vanaf volgende week zal toepassen.
Verder lezen over AH
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws20.11.2023
Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas
in 1988 had Albert Heijn de primeurNieuws27.10.2023
Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn
Lifestyle27.11.2020
We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst
Advertising31.01.2020
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten
De mooiste en beste commercialsAdvertising27.09.2019
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden
Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zienNieuws26.06.2019
Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven
Nieuws13.05.2019
Picnic wint marktaandeel ten koste van Albert Heijn
Markt voor online boodschappen groeitVerder lezen over Food
Coffee corner05.03.2024
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Gadgets16.01.2024
Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven
Het is wel nog een demo-modelNieuws19.09.2023
HelloFresh en Nierstichting gaan voor minder zout
Nieuws31.08.2023
Volkswagen verhoort curryworst smeekbedes
DC Business03.07.2023
Een eigen restaurant beginnen? Hier moet je op letten
Lifestyle28.06.2023
Het is BBQ-tijd: drie tips voor goed vlees
Nieuws20.06.2023