De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Aardige artikel van Eduard de Wilde: Een van de interessante vraagstukken voor dotcommers is voor hoeveel partijen er ruimte is in een markt. Een van onze basisveronderstellingen is altijd geweest dat er ruimte is voor 2 maximaal 3 partijen in een marktsegement.
Dit betekent dat er binnenkort een grote sanering gaat plaatsvinden in de online muziekaanbieders omdat er ten eerste een overaanbod is, en ten tweede 1 partij een dominante marktpositie heeft die anderen voorlopig niet kunnen bevechten: Itunes.
Hetzelfde geldt voor de tweedehands automarkt. Er zijn vier dominante partijen: Auto Trader, AutoTrack.nl, AutoScout24 en AutoTelegraaf. In Duitsland beheersen slechts twee partijen de markt: AutoScout24 en Mobile.de. En in Groot-Brittannië is Auto Trader dé site voor autozoekende Britten (Bron: Bovagkrant 27-5-05).
De vraag is natuurlijk waarom er in Nederland nog ruimte is voor 4, en in de grotere landen om ons heen slechts 1 of 2. Dan is natuurlijk weer de vraag wie de sterkste uitgangspositie heeft.
De uitgever die kan samenwerken met de fysieke krant, de partij die de meeste Bovag bedrijven achter zich heeft staan of de dotcommer die het klantproces het beste beheerst? Wie het weet mag het zeggen. Ik geloof in ieder geval in de kracht van ketenintegratie, dat wil zeggen, bij dit soort sites gaat het om het kip en ei verhaal. Een goed gebouwde kip (auto’s in de database) produceert veel eieren (consumenten).
Aangezien vrijwel alle auto’s door dealers op het net worden gezet, betekent dit dat diegene die de meeste dealers aan zich weet te binden de beste kip heeft. Op dit moment hebben alle partijen ongeveer evenveel auto’s (tussen de 85.000 en 150.000) en bezoekers (tussen de 260.000 en 430.000 in maart). Het wordt dus interessant om deze case de komende maanden te volgen! Bron: brickmeetsbyte.com
Verder lezen over Music
Online08.04.2024
Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt
Online05.04.2024
Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark
Gadgets26.03.2024
Vinyl blijft het winnen van CD’s: dit is waarom
Lekker analoogEntertainment15.03.2024
Fans van Taylor Swift zorgen voor aardbeving
Online13.03.2024
Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken
Entertainment08.03.2024
Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?
Hoeveel is nog onbekendOnline01.03.2024
10 tips om concertkaartjes te kopen via Ticketmaster
Tips tegen ticketstressNieuws29.02.2024
Live muziek doet meer met je dan Spotify
Verder lezen over Telegraaf
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Mobile02.01.2013
Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf
Technology27.10.2012
Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8
Social Media18.05.2010
Social Media case: De Telegraaf Boycot
E-mail26.02.2009
Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award
Online14.02.2009
Meer dan 250 inzendingen Project 2009
Mobile05.02.2009
Papieren krant op je mobiel
Online09.01.2009
Project 2009 officieel van start
Verder lezen over Weblog
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Nieuws08.06.2020
Nederlandse lokale nieuwsorganisaties krijgen steun van Google’s noodfonds
DC Business10.01.2020