
Producten van Apple scoren inmiddels hoog rond de feestdagen. Dat geldt meer dan waarschijnlijk voor de meeste gadgets. Tablet computers als de iPad, en ook de alternatieven als Sony Tablet S en de Samsung Galaxy Tab, mobile phones minder omdat deze vooral in Nederland meestal gekoppeld zijn aan abonnementen, alle denkbare iPod varianten, cases roep maar, ze gaan als broodjes over de toonbank.
Met echte merchandising is Apple in 2011 minder bezig. T-shirts, mokken, pennen en andere producten met het Apple logo zijn niet makkelijk te vinden. In 1983 was dat duidelijk anders. 28 jaar geleden moesten merken en ook Apple het hebben van meer traditionele marketing als vandaag waar het internet blijft ontploffen als Apple zelf niet meer dan een update van z'n iPhone 4 (S) op de markt brengt.
Het was echt de tijd van T-shirts, stickers, tassen en speltjes. Terugkijken in de Apple catalogus van 1983 geeft biedt een mooi tijdsbeeld. Echte Apple Die-hards en verzamelaars kunnen sinds 1997, na een beslissing van Steve Jobs, nu alleen nog terecht bij Apple's Company Store op de Apple Campus in Cupertino.







Picture credits : macmothership.com Bron : blog.signalnoise.com

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...