Wie is er bang voor de blogs?

Vorig artikel Volgend artikel
1099058628New Image

[Stephan Fellinger] Wie is er bang voor de blogs? In de VS is discussie ontstaan over een PR bureau dat aanbied o.a. weblogs "in de gaten te houden" voor bedrijven en merken. Natuurlijk met het idee direct actie te ondernemen wanneer dat publiciteit oplevert die negatief is. Letterlijk wordt gezegd: 'What F1000 Companies are doing to take action against bloggers' and 'How companies are taking steps to protect their corporate reputations from bloggers/digital influencers.'" En actie ondernemen wil dus vooral zeggen, welke juridische stappen? Geen slimme zet, want in plaats van weblogs te zien als nieuwe instrumenten om de dialoog aan te gaan met je doelgroep, blijken veel bedrijven liever gelijk in de aanval te gaan. Het monitoren van weblogs lijkt me nuttig voor bedrijven, maar weblogs af te schilderen als alleen maar lastpakken lijkt me geen verstandig advies van dit PR bureau. Gelukkig zien niet alle merken het zo, die zorgen gewoon voor goede producten, waar klanten echte fans van worden, kijk bijvoorbeeld naar de fanblogs van Apple iPod. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies