Online22.11.2012

Tablets zorgen voor meer betrokkenheid met digitale tijdschriften


tablets-zorgen-voor-meer-betrokkenheid-m.jpg
tablets-zorgen-voor-meer-betrokkenheid-m.jpg

Eerder deze week kwam de Professional Publishers Association (PPA) uit het Verenigd Koninkrijk met een verslag waarin ze onthulden dat tabletgebruikers meer gebruik maken van digitale tijdschriften en dus ook meer betrokkenheid tonen met de magazines. Wat interessant is aan het verslag, is dat de PPA zegt dat er een positieve correlatie is tussen print- en tabletlezers. Volgens het verslag heeft 96 procent van de tableteigenaren een magazine in printvorm gelezen in hetzelfde jaar, in vergelijking met het landelijk gemiddelde van 80 procent. 

Het PPA vertelt ook het volgende:

“The findings suggest that while readers are positive about and responsive to digital magazines, they continue to want both formats: digital editions should not be seen as a replacement to print, instead as an addition, providing an enhanced experience for readers.” 

Dit komt niet als een grote verrassing, maar het verslag vertelt ook dat tablets een goede gereedschap zijn om nieuwe tijdschriften en kranten te vinden. Volgens het verslag vertelde 68 procent van de tabletgebruikers dat ze bepaalde kranten en tijdschriften voor het eerst hebben gelezen op hun tablet in plaats van de printversie ervan.

De vraag aan tabletgebruikers is natuurlijk: herkennen jullie jezelf hierin? Is het echt zo dat de tablet ervoor zorgt dat jullie interesse voor geprinte versies van tijdschriften en kranten vergroot wordt?

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.