Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Videodienst YouTube heeft het contract met muziekvideodienst Vevo vernieuwd en steekt ook nog eens 50 miljoen dollar aan investeringen in de samenwerking om op deze manier te proberen de muziekvideodienst weg te houden bij andere concurrenten. Vevo is belangrijk voor YouTube aangezien zij de rechten hebben van de muziekvideo’s van een groot aantal artiesten. Daarnaast zijn ze ook de belangrijkste partner van YouTube.
Dat Vevo één van de belangrijkste partners is van YouTube, is te zien aan het aantal unieke bezoekers van de muziekvideo’s op YouTube. In de maand mei werden de muziekvideo’s maar liefst 50,2 miljoen keer bekeken. Vevo’s lucratieve contract met Google om de content op YouTube te blijven houden eindigde in april en de muziekdienst hintte in het verleden op een samenwerking met Facebook.
De nieuwe investeringen van Google hebben er voor gezorgd dat Vevo niet meer vertrekt naar een andere partner. Google investeert overigens ook in andere belangrijke partners, zoals het videogamebedrijf Machinima. Hier investeerden ze zo’n 35 miljoen dollar in. In totaal hebben ze voor ruim 200 miljoen dollar geïnvesteerd in belangrijke partners.
Verder lezen over YouTube
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Social Media12.01.2024