Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Wie vanochtend wakker werd en een kijkje wou nemen op YouTube, is het vast en zeker opgevallen dat de website volledig is vernieuwd. Bij de nieuwe interface van de website ligt de nadruk vooral op kanalen. Dit betekent in feite dat een gebruiker video’s te zien krijgt die passen bij zijn of haar interesses, met onderwerpen waar eerder al naar gezocht is op de website.
Bij het bekijken van video’s is te zien dat de reacties, video-informatie en sociale connecties bij elkaar zijn gevoegd, op een manier die voor Android-gebruikers misschien wel bekend voorkomt. De vormgeving is behoorlijk uitgekleed en de nadruk lijkt te komen liggen op eenvoud en snelheid. Volgens YouTube zijn er nu minder muisklikken nodig om bepaalde handelingen te verrichten.
Het team van YouTube voorziet de website vaker van een nieuwe interface. Dit heeft te maken met het feit dat ze gebruikers regelmatig vragen om feedback en tips om de website in de toekomst te kunnen verbeteren. Er zijn echter meer veranderingen te zien op de website. Er is een donkere sidebar te zien, video’s staan helemaal boven de pagina en alternatieve video’s worden op een fraaie manier weergegeven.
Verder lezen over YouTube
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Social Media12.01.2024