YouTube-sensatie BalconyTV scoort donaties door succes

Vorig artikel Volgend artikel
YouTube-sensatie BalconyTV scoort donaties door succes

Kleine onafhankelijke videokanalen op YouTube boeken steeds vaker grotere successen. Zo ook BalconyTV, een populair YouTube-kanaal waarop bands en muzikanten uit de gehele wereld hun talenten kunnen vertonen. De shows zijn geproduceerd door echte muziekliefhebbers en zijn ook bedoeld voor de echte muziekliefhebbers. Het wordt gezien als een kanaal waarop veel nieuwe muziek ontdekt kan worden, waardoor sommige bandjes of muzikanten ook kunnen gaan doorbreken. Op dit moment hebben ze 19746 abonnees en zijn hun filmpjes meer dan 31 miljoen keer bekeken.

Gisteren heeft het YouTube kanaal donaties gekregen van in totaal 750.000 dollar. Deze zijn afkomstig van Polaris Venture Partners, Lerer Ventures en Greycroft Partners. Voormalig MTV Networks CEO Judy McGrath werkt nu ook mee aan het muziekkanaal, maar heeft een adviserende rol. Het bedrijf is door de investeringen verhuisd naar het Polaris-gebouw Dog Patch Labs in Dublin, Ierland.

De geschiedenis van BalconyTV is moeilijk te bepalen. Het is opgericht door drie vrienden uit Dublin: Stephen O'Regan, Tom Millett en Pauline Freeman. Ze begonnen vanaf hun balkon dagelijks opkomende artiesten te filmen. Op één of andere manier zijn ze zo populair geworden dat ze de shows nu in dertig steden wereldwijd wordt opgenomen en dat ze meer dan 7000 filmpjes hebben met meer dan 30 miljoen views. Artiesten die er ook zijn geweest: Mumford and Sons, The Script en Jessie J.

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies