Youtube lanceert ‘Youtube Analytics’ [infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Youtube lanceert ‘Youtube Analytics’ [infographic]

Vandaag heeft Youtube een nieuwe functie aan haar dienst toegevoegd, namelijk Youtube Analytics. Het was al langere tijd mogelijk om de statistieken van je video’s te bekijken via Insight. Hierin kon je zien wie je video’s hadden bekeken en waar de kijkers vandaan kwamen. Met Youtube Analytics willen ze dit makkelijker maken.

“Now we want to make it even easier to learn about your audience, so we’ve replaced Insight with YouTube Analytics” aldus Youtube. Enkele nieuwe mogelijkheden zijn ‘a quick overview’, ‘more detailed reports’, ‘audience builders’ en ‘audience retention’.

Deze nieuwe mogelijkheden maken het nu dus mogelijk om uitgebreidere statistieken te bekijken. Iets waar veel gebruikers al geruime tijd op zaten te wachten. Zo kun je met de nieuwe analytics het aantal weergaven, de demografische gegevens, afspeellocaties, verkeersbronnen, kijkersloyaliteit, het aantal beoordelingen en nog veel meer ontdekken.

De nieuwe Analytics functie wordt vandaag voor iedereen beschikbaar. Om de mogelijkheden van Youtube Analytics nog eens visueel uit te leggen heeft Youtube het Creator Playbook voor de gelegenheid bijgewerkt. In de infographic hieronder geven ze tips hoe je met behulp van de nieuwe functies meer geld kan verdienen, betere video’s kan maken en een diepere relatie met je klant kan aangaan via Youtube.

Youtube analytics infographic

Meer content

Marvin de Reuver

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies