Axe 1e adverteerder die livestream op YouTube in Nederland mogelijk maakt

Vorig artikel Volgend artikel

Met de "Heaven on Earth" campagne wil Axe op een spraakmakende wijze haar doelgroep bereiken. Naast de TV-commercial waarin beeldschone engelen slechts fantasie blijven, blaast het merk de engelen in dit live branded content project echt leven in. Drie engelen nemen vandaag hun intrek in Heaven on Earth, een luxe villa waar het hen aan niets ontbreekt. Het enige wat nog mist is de ideale man. Op de site van Axe kunnen deze engelen via 7 video streams 24/7 gevolgd worden. Ook op YouTube kan het hemelse leven van de dames gevolg worden.

Axe is hiermee de eerste adverteerder in Nederland die livestreamt via YouTube en zelfs de eerste adverteerder in EMEA met een livestream in een YouTube masthead.

In nauwe samenwerking met het mediabureau Mindshare realiseerde YouTube voor Axe (Unilever) de mogelijkheid tot livestream advertenties via mastheads binnen de YouTube omgeving. Een masthead is een interactieve homepage takeover en genereert gemiddeld 3,5 miljoen views per dag. Door in de masthead 30 seconden livestream 'weg te geven' wordt de kijkers' nieuwsgierigheid gewekt en prikkelen ze de kijker om op de campagne site nog meer livestream te bekijken.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies