TrueView : YouTube biedt je nu de mogelijkheid om Ads te skippen

Vorig artikel Volgend artikel
TrueView : YouTube biedt je nu de mogelijkheid om Ads te skippen

YouTube biedt je vanaf heden de mogelijkheid om de zg. pre-roll Ads te skippen. Bovenin in het YouTube fimpje verschijnt de boodschap "You can skip this ad in 0.05 seconds". YouTube noemt deze nieuwe aanpassing TrueView.

De nieuwe feature, die de afgelopen maand in Beta heeft gedraaid, is niet gemaakt voor de kijkers van YouTube filmpjes maar ironisch genoeg voor de adverteerders. Een adverteerder betaalt pas als het gehele fimpje is bekeken. De kliks zouden door het volledig afkijken een veel beter converterende bezoeker opleveren. Of YouTube of de adverteerder zichzelf hiermee in de voet schiet weet alleen het bedrijf zelf. Met de 100-en miljoenen vertoningen per dag moet YouTube in samenspraak met adverteerders weten wat wel en niet converteert.

YouTube blijft binnen Google een permanent onderwerp van gesprek omdat ondanks de enorme bezoekersaantallen YouTube nog steeds niet in staat is substantiële omzetten te draaien die bijdragen aan het rendement van Google Inc. In oktober keken we gemiddeld 271.6 minuten naar online video. Gedurende deze tijd serveerde YouTube 170 miljoen videoadvertenties, wat neer komt op gemiddeld 4.1 pre-roll Ad per kijker hetgeen betekent dat je als kijker gemiddeld iedere 66 minuten een advertentie voorbij hebt zien komen. En dat is zeker geen hoog gemiddelde.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies