YouTube heeft reclame staan bij 40% van alle video's

Vorig artikel Volgend artikel
YouTube heeft reclame staan bij 40% van alle video's

Langzaamaan bevatten steeds meer YouTube-video's reclame. Dat is de conclusie van een onderzoek (PDF) gedaan door TubeMogul, Brightcove en DynamicLogic. Op dit ogenblik wordt 42% van de populairste YouTube-video's vergezeld van reclame. Dat aantal stijgt volgens het rapport met 0,83% per maand.

Onderverdeeld per type, vertegenwoordigt display-reclame 93,5% van alle advertenties. De zogenaamde preroll-reclames hebben een aandeel van 5,5%. Minder dan 1% bestaat uit overlay-reclame. Het rapport meldt verder dat content van officiële YouTube-partners het voorbije jaar met meer dan 20% is toegenomen. Ook de eigenlijke reclame-content heeft een lichte groei gekend, maar vertegenwoordigt nog altijd minder dan 5% van het totale aanbod van de videosite.

De onderzoekers merken verder op dat bijna 80% van de gebruikers van YouTube tussen 14-30 jaar oud is. Ongeveer 30% is tussen 18-21 jaar oud. Anderzijds zal men tussen de gebruikers nauwelijks een zestigplusser vinden.

De onderzoekers stippen verder aan dat 56% van de YouTube-populatie uit mannelijke gebruikers bestaat. Het grootste publiek bevindt zich in de Verenigde Staten (59,56%), gevolgd door Canada (9,07%) en Groot-Brittannië (7,05%). De top vijf bestaat verder uit: Australië (2,68%) en Duitsland (1,58%). Op de zesde plaats volgt Nederland (1,58%), gevolgd door Zweden (1,03%), Mexico (0,91%) en Noorwegen (0,62%). Via

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies