Dead Rising 2: creatief met zombievlees

Vorig artikel Volgend artikel

Dead Rising 2 (DR2) speelt zich af in Fortune City, een stad die verdacht veel weg heeft van het Amerikaanse Las Vegas. Fortune City bestaat uit grote winkelcentrums, casino’s en hotels. Chuck Greene neemt in deze stad deel aan de tv-show Terror is Reality, een show waarbij omgebouwde motoren met kettingzagen door een stadion heen razen om zoveel mogelijk zombies te doden. Na de race loopt het flink uit de hand en stormen de zombies dwars door Fortune City heen. Chuck wordt door videobeelden verantwoordelijk genomen voor deze uitbraak. Binnen 72 uur zal het leger aankomen in Fortune City en het is aan jou de taak om voor die tijd te bewijzen dat je onschuldig bent.

Na de race in het stadion is de toon voor het spel ook meteen gezet: creatief zombievlees hakken, het liefst zoveel mogelijk.

Dead Rising 2: creatief met zombievlees

The Good
Een groot pluspunt aan DR2 is de optie om wapens te combineren. Wapens combineren kan pas nadat je de daarvoor bestemde combocards hebt ontvangen. Al deze wapens kunnen samengevoegd worden in z.g. Maintenance rooms, die in grote getale aanwezig zijn. In het begin ontvang je de combocard 'Spiked Bat' een simpele combinatie van een knuppel met spijkers. Maar verder in het spel ontvang je combocards als Flaming Gloves (Brandende boxhandschoen), Electric Chair (rolstoel onder stroom) en Pole Weapon (bezem met machete), combinaties waarmee de zombies op de gekste manieren uit elkaar zullen spatten.

Dankzij de combocards ben je het hele spel op zoek naar de leukste combinaties. Er zullen in het hele spel weinig scènes voorkomen waarbij je niet in de mogelijkheid bent om jezelf even lekker uit te leven. Sta je op de lift te wachten, kom je net uit de wc om je spel op te slaan, waar je ook staat, hakken kun je. De opdrachten in DR2 zijn net als in Dead Rising nog steeds neergezet als 'cases', maar zijn op verschillende vlakken wel een stuk verbeterd. Zo lopen vooral de overlevenden een stuk beter met je mee terug naar het Safe House en stoppen ze niet opeens onderweg om zelf ook even een paar zombies te killen waarna ze het loodje leggen.

Motorcycle_mayhem_bmp_jpgcopy

The Bad
Net als in Dead Rising zit je in DR2 aan een tijdslimiet van 72 uur waardoor je het hele spel blijft rennen en razen om overal op tijd aan te komen. Vervelend zijn de laadtijden tussen de verschillende ruimtes als je haast aan het maken bent voor een opdracht, dit was ook in Dead Rising 2: Case Zero al een groot minpunt. De tijdslimiet geeft toch een andere dimensie aan het spel, waardoor het spel soms wat stresserig kan overkomen.

The Ugly
Ugly is DR2 zeker en dat is ook zeker een pluspunt. Voor degene die houden van zombies en veel hakken zal hun geluk niet op kunnen. Of je nu met een hakbijl, zwaard of met een shotgun de zombies te lijf gaat, ugly zal het worden.

Conclusie
DR2 is verder gegaan waar Dead Rising 2: Case Zero is geëindigd en dat is niet echt positief. Zo was gehoopt dat er iets aan de lange laadtijden gedaan zou worden door de mensen bij Capcom, maar helaas is dit niet het geval. Voor alle fans van Dead Rising zal het gewoon weer een supergame zijn, maar ik vond het een beetje tegenvallen.

Schermafbeelding 2010-09-26 om 20.58.27

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies