Call of Duty samengevat in 4 minuten (volgens Bulletstorm ontwikkelaars)

Vorig artikel Volgend artikel

Oeh, als dit geen scheve gezichten gaat opleveren dan weet ik het ook niet meer: in een geniale zet hebben de ontwikkelaars van Bulletstorm (nadat ze eerder al Halo geparodieerd hadden) nu een parodie op Call of Duty gemaakt. Het mooiste is dat het ook nog echt speelbaar is: de gratis te downloaden The Duty Calls: the Calm Before the Storm (PC download only, helaas) is hilarisch als je de serie kent en het gebodene niet al te serieus neemt (zoals dat hoort.) En voor wie geen PC bij de hand heeft of geen zin om een game te downloaden die maar vier minuten duurt is er ook een complete walkthrough video, natuurlijk.

Call of Duty samengevat in 4 minuten (volgens Bulletstorm ontwikkelaars)

De boodschap die de 'game' heeft -gewone pseudo-realistische FPS-games zijn saai- wordt leuk overgebracht met de geluidseffecten van de geweren en de tekst die 'het verhaal' verder brengt, om nog maar te zwijgen van de titels die je tijdens het spelen krijgt: wat dacht je van een promotie naar "Sergeant Sergeant Master Sergeant Shooter Person"? En dat is dan nog maar de tweede die je krijgt, na ongeveer 30 seconden op het slagveld. Ik zou me de installatie sparen en gewoon de video kijken, want het is allemaal hilarisch maar je hoeft het niet te spelen om mee te krijgen waarom het zo grappig is.

Nu is het alleen maar wachten op reacties van de Call of Duty-fans die nu vermoedelijk binnen twee dagen:

1. Een online petitie starten om Bulletstorm te boycotten, die gaat falen omdat de oprichters toch stiekum de game gaan kopen.
2. Boze mailtjes richting EA/Epic/Cliff Bleszinski/People Can Fly gaan sturen, met of zonder foto's van hun geslachtsorgaan.
3. Op alle fora en commentaarplekken gaan verkondigen dat Bulletstorm waardeloos is.

Wat natuurlijk precies is waar de marketingafdeling van EA op hoopt, maar ondanks dat ik ze ook een handje help vind ik dit een leuke steek onder water; de industrie kan wel af en toe een spiegel voorgehouden krijgen, en gelukkig is parodie altijd legaal beschermd dus de vrolijke vrienden bij het legal team van Activision hebben ook geen poot om op te staan. Was alle marketing maar zo inventief...

Bron: Kotaku

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies