Bodycount wil een frisse shooter zijn. Net als Lady Gaga.

Vorig artikel Volgend artikel

Uitgever Codemasters kondigde Bodycount al in maart aan en de verwachtingen voor deze shooter waren door de bemoeienis van Stuart Black, van de shooter Black, direct al hoog.

Black (de game) werd bekend omdat het je de -in de PS2-tijd revolutionaire- mogelijkheid gaf om alles aan flarden te schieten, wat er voor zorgde dat je niet eindeloos achter een muurtje kon blijven zitten en echt gebruik moest maken van de omgeving. Datzelfde principe zit achter Bodycount, maar er is meer volgens Black (de man).

Wat meneer Black ook wilde was een shooter die zichzelf niet zo serieus neemt, vandaar ook zijn referentie aan Lady Gaga. Zoals hij het in dit interview met Eurogamer zegt: "ik waardeer haar creative spirit enorm, die drang om dat door te voeren in alles wat je maakt. Dat wil ik ook." Gamers zullen de details die hij 'leent' van andere games kunnen waarderen, want ze voegen alleen maar een tof sausje toe aan de game die op zichzelf al staat, volgens Black.

In dat licht moet je deze trailer ook bekijken, blijkbaar, want er valt nog veel werk te verzetten voordat de game aan Black's hoge eisen voldoet, maar hij is blij met hoe hard het team opschiet. Is er tenminste iemand blij, want ik ben nog niet vreselijk onder de indruk. Op de leuke vrouwelijke commentaarstem (daar heeft iemand goed naar Portal geluisterd) na zie je het verschil er nog niet aan af; het is gewoon nog een shooter, zo te zien.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies