De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Molblog: Veel optimisme spreekt uit het jongste onderzoek van de American Advertising Federation (AAF) onder grote adverteerders in Amerika. Ze weten niet wat ze aanmoeten met weblogs en podcasts, maar stellen zich ten doel om de commerciële waarde van deze jongste media te ontdekken.
Internet komt er buitengewoon goed vanaf in deze enquête met een gemiddeld verwacht aandeel in het totale reclamebudget van reeds 18,7 procent in 2006. Voor 2005 was de verwachting nog gesteld op 14,1 procent en voor 2004 op 8,3 procent.
Dit betekent een ruime verdubbeling van het percentage in twee jaar tijd. Ten koste van welke nadere media dit budget nu gaat is niet duidelijk, mar het lijkt televisie te zijn.
Dat valt af te leiden uit de antwoorden op de vraag of digitale recorders, zoals Tivo, bedreigend zijn voor de reclame rond programma’s. Zo’n 22 procent, bijna hetzelfde percentage als in 2004, denkt dat dit de dood in de pot is voor de reclamespot. De meerderheid, 58 procent, veracht dat de 30 seconden spots zullen blijven, maar ze verschuiven wel meer naar non-spot adverteren en sponsoring. Nog 7 procent denkt dat de Dito’s geen invloed zullen hebben, nog eens 4 procent noemt het zelfs een ‘hype’.
Van de grote adverteerders in de VS zegt 42 procent zijn plannen niet te hebben bijgesteld vanwege de opkomst van deze DVR’s met wegzapmogelijkheid van reclame, 28 procent heeft dit wel gedaan en de resterende 30 procent verwacht dit nog te zullen doen.
Net als hun Nederlandse vakbroeders in het recent Marktonderzoek online Adverteren 2005 van de FD Mediagroep weten de Amerikaanse adverteerders zich nog geen raad met weblogs, podcasts en reclame op mobiele telefoons. Het ontdekken van het nut van deze jongste media zien adverteerders als een van hun grootste uitdagingen.
Ze mochten het vermoedelijke effect van de nieuwe media aangeven op een schaal van vijf en gokten maar wat: blogs kregen gemiddeld een 2,9, mobiele internettelefoons een 2,8 en podcasts een 2,6.
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023
Reclameverbod voor online casino’s
Verder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024
Wie is de Mol? S24 – Afl. 9: dit gebeurde er + de leukste tweets
Verder lezen over Weblog
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Nieuws08.06.2020
Nederlandse lokale nieuwsorganisaties krijgen steun van Google’s noodfonds
DC Business10.01.2020