Blogs het marketinginstrument van de toekomst?

Vorig artikel Volgend artikel
1110212491weblog

De weblog verandert van een onafhankelijk internetmedium in snel tempo in een marketingtool. Marketeers gebruiken het blogmiddel masaal voor PR-doeleinden en als nieuw servicekanaal voor hun consumenten. Tot deze conclusie kwam een aantal PR-, marketing- en onderzoeksprofessionals vorige week, in een panelgesprek tijdens de Search Engine Strategie conferentie in New York.

Volgens hen worden weblogs door bedrijven gezien als ‘neutrale gebieden’, waar organisaties op een goedkope en indirecte wijze PR kunnen bedrijven, eventuele schade aan hun imago kunnen bijsturen, en consumenten kunnen lokken met verrassende content.

Daarnaast kunnen zoekmachines bijdragen aan het bereik en de invloed van een weblog. Weblogs gebruiken namelijk veel links naar interessante artikelen en beelden die elders op internet staan. Volgens JupiterResearch analist Gary Stein pikken zoekmachines deze extra links goed op: ‘Bedriiven die willen opvallen in de zoekresultaten, zouden dus juist een weblog moeten starten.’ Hij vervolgt: ‘Bedrijven kunnen, behalve hun eigen weblog starten, er daarnaast ook voor zorgen dat de content van hun blog wordt doorgeplaatst op andere blogs, om op die wijze nieuwe klanten trekken.’ Een RSS-feeds is een goed middel om dat voor elkaar te krijgen. Lees het hele artikel op marketingonline.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies