Blogads gaat blogger betalen

Vorig artikel Volgend artikel
Blogads gaat blogger betalen

Sinds vandaag is de Nederlandse versie van een ‘Pay per Post’ netwerk onder het label Blogads gelanceerd. Bij Pay per Post worden bloggers betaald voor het plaatsen van betaalde content op hun blogs.

Volgens het bericht wil de nieuwe dienst inspelen op de toenemende vraag naar reclame in de content en online PR. Hierbij moet je denken aan redactionele artikels, gesponsorde topics, video en bijv. reviews. Reden genoeg voor om maar eens wat vragen te stellen aan Phileas Fox (directeur van Blogads).

De meest prangende vraag natuurlijk voor blogger : Wat levert het me op?
Dit hangt sterk af van het aantal bezoekers en selectiviteit, in de praktijk zal dit voor de blogger op tussen de 150 euro (kleine blogs) en 3500 euro liggen (bij de grootste of zeer selectieve blogs/websites).

Speelt de omvang en populariteit van het blog een rol?
We selecteren de blogs zorgvuldig op basis van de gewenste doelgroep. dat kunnen een paar kleine weblogs zijn over vrouwen en hardlopen, of 2 grote die jonge mannen bereiken. omvang en populariteit zijn niet het belangrijkste aspect, kwaliteit en selectiviteit eerder.

Gaan bloggers duidelijk maken dat dit gesponsorde (advertorials) content zijn? :
Ja. Verder werken we zowel met sticky posts (1 week fixed op de 3e plek) of postings die als een normale post wegzakken.

Hoe ga je om met videocontent?
We ontsluiten dit via de bestaande mediaplayers/omgevingen bij de weblogs of embedden in de posting.

Ik bedoel eigenlijk, ga je bloggers ook betalen voor het produceren van video’s ?. Boeiend model namelijk.
Absoluut, mits het niet te cheesy wordt. Een goed voorbeeld is nu op Flabber, de zomertoer met 2 auto;s naar Spanje. Het item wordt mede mogelijk gemaakt dankzij ANWB, die op een leuke manier is verpakt in de 6 afleveringen.

Betreft het alleen Nederlandse campagnes?
Nederland en Belgie.

Wat zijn jullie eigen verwachtigingen voor dit nieuwe initaitief?
Door de groei van de internetconsumptie wordt het aanbod alsmaar groter. We zullen enerzijds moeten blijven werken aan de kwaliteit van onze websites, maar ook aan de wijze waarop je boodschap van de adverteerder overbrengt. Blogads is het gevolg van een toenemende vraag naar uitingsvormen die dichter bij het spanningsveld van de lezer/website zitten. Onze verwachting is dat Blogads een alsmaar belangrijkere rol binnen Adfactor gaat spelen.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies