Efactor pitch: IT'S ALL ABOUT RECOMMENDATIONS

Vorig artikel Volgend artikel
1189983804Creativions-digitalnatives

Zoals al eerder aangekondigd, was ik afgelopen donderdag op eDay en deed ik mee aan de E-Factor pitch voor nieuwe start-ups. Mijn pitch heb ik hieronder geplaatst, incl de bijbehorende presentatie. Wij zoeken nog steeds een/ meerdere (Angel) investeerder(s) voor ons concept (eventueel ook buiten Nederland).

Our market 1. Naar wie ga jij voor advies of een goede suggestie? Op het internet hoor ik nog veel te weinig over recommendations, oftewel suggesties. En suggesties van anderen zijn nou net zo doorslaggevend wanneer ik iets wil aanschaffen of afnemen. Advies en suggesties krijgen over onderwerpen als Social media of Hightech gadgets, Verkopen MAAR hoe, Kopen MAAR waar, Reizen MAAR waarheen, Daten maar met wie en een eindeloze lijst van. It’s all about recommendation! .

The problem and solution 2. Search is het UIT bord langs de snelweg van het Internet waar onze trucker de weg weet. Hij helpt je op weg, wanneer je iets zoekt (Search). Keyword search is vaak pas het begin van je zoektocht en het resultaat is vaak duizenden websites die aansluiten op het ingetypte zoekwoord en een aantal suggestieve advertenties op basis van de zoekwoorden. Werkelijke recommendations krijgen we van de explorer, die van de snelweg afgaat en je goede suggesties kan geven over belangrijke details.

The magic 3.1 Recommendation draait om social interaction met andere gebruikers die is ontstaan uit gemeenschappelijke interesse. Dialoog met nieuwe bezoekers op elke website, miljoenen gebruikers, terrarbites aan triviale data die een betekenis krijgen, een uniek algoritme dat continue speurt naar generieke patronen bij deze recommenders en dit zijn kopers, boekers, speurders. Creativeions visualiseert het geheel voor iedere bezoeker op elke website. Het creeert een dialoog van de eerste keer dat iemand de website bezoekt.

Voordelen: 3.2 De gebruiker en de website creëren interactie doordat ze op elkaar reageren (dialoog). Dat zorgt voor een sterke binding en een geeft de gebruiker de verzekering dat er met hem wordt meegedacht door een hyperintelligente website. De gebruiker vindt middels suggesties (recommendations) sneller wat hij zoekt en de website convergeert meer gebruikers in klanten.

Verdienmodel 1. We werken op basis van resultaat en conversie, waarbij wij 'bonussen' ontvangen voor de hoger dan afgesproken conversies (Result model). 2. Implementatiekosten worden ook betaald dor de klant. De klant kan kiezen uit een ASP of local hosted applicatie.

Team 5. Ik ben oprichter Creativeions Digital Natives en bedenker van het recommendation concept. In 1995 grondlegger van o.a. intermediair.nl en interimmediair.nl een van de eerste social business networks van NL. We hebben een senior management team van specialisten met een groot en relevant netwerk.

Tijdspad 6. Timeline: 2007 aan de basis van de BETA versie, zoekende naar een VC, 2008/ 2009: Opzetten channel strategie en managen groei. 2010: Internationale expansie.

Wat we zoeken 7. Wat hebben we nog nodig: Expertise op het gebied van management processen, investering voor groei en acquisitie en hulp bij het opzetten van een goede, internationale channel strategie.

Voor vragen over deze pitch/ presentatie: ggoossens [apenstaartje] creativeions [punt] nl

Gino Goossens

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies