Marketeers zijn gek op Web 2.0 sites

Vorig artikel Volgend artikel
1188368243web 20

Uit een recente studie van Jupiter Research komt naar voren dat marketeers meer en meer voorkeur hebben voor Web 2.0 achtige websites.

Zo zouden volgens het rapport bezoekers duidelijk meer voorkeur hebben voor websites met typische Web 2.0 functionaliteiten zoals blogmogelijkheden ,meerdere feeds en het plaatsen van eigen content. Ook blijkt dat jongeren (18-24) een sterke voorkeur voor informatie van het web hebben. 57% haalt het nieuwes daar vandaan terwijl slechts 21% televisie nog als bron heeft.

De onderzoekers stellen dat het daarom beter is voor adverteerders om hun dure marketinggelden in Web 2.0 sites te stoppen omdat de kans daar groter is dat bezoekers dagelijks terugkomen.

Helaas is het volledige rapport op dit moment alleen toegankelijk voor klanten van Jupiter Research.

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies