Asia-Pacific domineert markt virtuele goederen

Vorig artikel Volgend artikel
Asia-Pacific domineert markt virtuele goederen

Virtuele goederen blijven een belangrijke groeimarkt, maar zijn volgens het onderzoeksbureau In-Stat met name populair in de regio Asia-Pacific.  De regio Asia-Pacific is verantwoordelijk voor 70% van de wereldwijde omzet aan virtuele goederen. Het Amerikaanse continent vertegenwoordigt een aandeel van 20%, gevolgd door Europa, het Midden-Oosten en Afrika met 10%.

Er wordt aan toegevoegd dat Asia-Pacific ook zijn dominantie in de markt van de virtuele goederen de volgende periode zal blijven behouden, hoewel dat aandeel over 3 jaar terug zal lopen tot 61%. De belangrijkste sectoren bij de inkomsten van virtuele goederen zijn online games en sociale netwerken. De virtuele goederen realiseerden het voorbije jaar een omzet van 7,3 miljard dollar, maar dat zou volgens In-Stat over drie jaar zijn verdubbeld. Vier jaar geleden bedroeg die omzet 2,1 miljard dollar.

De groei heeft volgens het rapport te maken met het feit dat steeds meer consumenten videogames zullen spelen of hun activiteiten in die sector zullen opdrijven. Ook de groeiende populariteit van 3D-Games zou een belangrijke groeipijler vormen. Er wordt aan toegevoegd dat veel bedrijven ingestapt zijn in gesponsorde games, maar velen bieden ook merkartikelen aan in de omgeving van sociale games. Die trend zou zich ook dit jaar verder doorzetten. Via

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies