3D objecten importeren in SL

Vorig artikel Volgend artikel
1183020106SL

Iemand uit de werkgroep Second Life aan de TU Delft heeft een nieuwe importeerfunctie geschreven waarmee het mogelijk is complexe of bestaande modellen om te zetten naar Second Life. Vanuit het CAD-programma Maya kan nu ieder technisch getekend object, zoals een gebouw of een auto, worden overgezet naar Second Life.

De TU Delft zet de importeerroutine in om de vele in het oog springende prototypes van onderzoekers en studenten in Second Life te gaan tonen en te laten beleven. De TU Delft stelt het script ook ter beschikking aan de Second Life gemeenschap. Op die manier kunnen anderen ook gebruik maken van de importeerroutine en kan er wereldwijd verder aan ontwikkeld worden.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies