Bloggen voor Goodies (deel 2)

Vorig artikel Volgend artikel
1167940084ferrari

De collega's van Molblog hadden een leuk onderwerp "Bloggen voor Goodies. Overigens stond nagenoeg hetzelfde artikel 2 dagen eerder ook op DC. Er was nogal wat commotie over het feit dat Microsoft een aantal bloggers blij had gemaakt met een spinternieuwe laptop (90 fancy Ferrari laptops) met daarop Vista geïnstalleerd met het doel hen dit nieuwe operating systeem te laten reviewen.

Pure omkoperij toch, kopten blogs. Ook de auteur van de posting suggereerde in die richting. Maar was het echt zo'n stomme actie van het reclameburo die dit bedacht?

Hadden wij er over geschreven als ze alleen een dvd-tje hadden opgestuurd? Don't think so. Op een blog verscheen deze comment "The only conclusion I can draw is that Microsoft's PR department thought that giving away laptops would generate more buzz than giving away a copy of the OS." Snappen we nu een klein beetje hoe een goede viral werkt. Ik hoop het.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies