YouTube Video Music Awards?

Vorig artikel Volgend artikel
11609503802

Al eerder schreef ik over het virale succes van de inmiddels 3 miljoen keer bekeken Free Hugs video en Sick Puppies die zijn muziek onder deze video zette. In minder dan een maand tijd bereikte deze band hiermee wereldwijde bekendheid. In het verlengde hiervan zijn Youtube oprichters Steven & Chad, die druk aan het experimenteren zijn met nieuwe vormen van video advertising, gestart met een interessant user-generated marketing initiatief.

YouTube Underground Contest is 2 oktober gestart en is feite niets anders dan een online talentenjacht. Onbekende bands met grote ambities kunnen hun muziekvideo’s insturen. De YouTube community beslist vervolgens welke vier bands winnen. Branding van hoofdsponsor Cingular gebeurt redelijk subtiel maar blijft lastig. Lastig omdat te gelikte branding niet werkt bij de gemiddelde YouTube gebruiker.

Maar hoe vind je de juiste vorm? YouTube Underground Contest is een interessant user-generated marketing initiatief dat wellicht beter aansluit bij de gemiddelde Youtube gebruiker. We zullen zien. De promotie video is in ieder geval al meer dan een miljoen keer bekeken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies