Viraal moet verrassen

Vorig artikel Volgend artikel
1118083714viral

Marketeers kunnen meer controle over virale marketing hebben dan algemeen wordt gedacht. Prikkelen en verleiden, het is eigenlijk het bekende verhaal. Het gaat er bij virale marketing om dat consumenten de gewenste boodschap doorvertellen aan anderen. De boodschap moet prikkelen, waarbij alle mogelijke technologische snufjes uit de kast kunnen.

Zo verraste Scope Mouthwash een geselecteerde groep klanten met een animatiekus. Die konden ze doormailen onder het motto 'Scope brings people kissably close'. En diamantgigant De Beers verraste klanten met een site waarop ze hun eigen sieraden konden samenstellen, en het ontwerp konden laten zien aan vrienden en familie.

Dat soort virale acties werken goed. De les: virale marketingboodschappen moeten intrigeren en liefst grappig zijn. Ze moeten onderdeel uitmaken van een zichtbaar, bekend product en de doelgroep (vaak jong, actief en open voor nieuwe dingen) moet zorgvuldig zijn geselecteerd. Het helpt goed als de boodschappen werken volgens de laatste technologie. En de afzender van de virale marketing is bij voorkeur een betrouwbare, bekende bron zijn. Bron: marketingonline.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies