Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De afgelopen weken lieten Twitter en Pinterest zien op welke wijze ze hun tools vernieuwden op het gebied van analytics. De focus lijkt steeds meer te liggen op het bereiken van een zo groot mogelijke publiek met de geplaatste content. Hoewel deze tools steeds gedetailleerder worden, is er altijd ruimte voor methodes die gedetailleerder te werk gaan. Google Ripples bestaat al bijna twee jaar en toont een visuele grafiek waarmee je kunt zien hoe viraal je berichten zijn en hoe ze zich verspreiden over sociale netwerken.
Ripples laat niet alleen zien wie joue content deelt, maar ook hoe het andere mensen met elkaar verbindt. Daarnaast laat het zien hoe het proces is begonnen, wanneer mensen het begonnen te posten en wie het allemaal heeft gedeeld. Dit allemaal in een visueel en bruikbaar overzicht zodat je goed kunt zien wie een belangrijk aandeel heeft gehad in het verspreiden van je bericht.
Het zou mooi zijn als een vergelijkbaar systeem ingebouwd zou zijn in Twitter. Denk aan het feit dat Twitter gebaseerd is op retweets en favorieten en dat niet iedere retweet afkomstig is vanaf je eigen account. Veel mensen versturen een link via een eigen tweet in plaats van de link via een ander te retweeten. Het zien hoe deze verbanden werken en hoe mensen bereikt kunnen worden, zijn belangrijke gegevens voor marketeers. Zo weten ze precies hoe ze zich moeten richten op deze mensen.
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersVerder lezen over Viral
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media10.03.2024