Polowers Race van Volkswagen grote hit op Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

De Volkswagen Polo is één van de meest gewilde auto's onder jonge mensen. Om op een snelle manier meer betrokkenheid te genereren op het digitale platform, ontwikkelde DDB Spanje een strategie op sociale netwerken met als doel om het merk Volkswagen nummer één trending topic te krijgen op Twitter voor een dag. De focus van de actie lag op de hashtag #Polowers, wat eigenlijk de naam is van de volgers (followers) van de Volkswagen Polo op het netwerk. Ook de viering van de eerste Polowers Race op Twitter was een reden voor deze actie.

De campagne genereerde 8 uur na de lancering meer dan 150.000 tweets, met een gemiddelde van vijf tweets per seconde. De campagne wist meer dan 10% van het Twitter-publiek in Spanje te bereiken, evenals een nummer één positie in de top 10 trending topics. Natuurlijk kreeg www.volkswagen.es ook flink wat bezoekers erbij. Onderstaande video stond centraal in de campagne. Kortom, een geslaagde campagne dus voor de Volkswagen Polo.

Meer content

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies