Tijdschrift en internet zijn ideaale voor buzz marketing

Vorig artikel Volgend artikel
1111169293buzz

Tegen de verwachting in zijn ongebruikelijke marketingmethoden niet de manier om buzz voor een merk te creeren onder de groep consumenten die de mening van anderen sterk beinvloedt.

Uit onderzoek van het Amerikaanse Mediamark Research blijkt dat tijdschriften en online reclame het beste werken bij deze `influentials`. Niet viral of guerilla marketing of het gebruik van celebrities of promotions slaan aan bij de smaakmakers onder de bevolking, en ook radio en televisie scoren minder goed dan bladen en internet .

Influentials gebruiken mond-tot-mond reclame om hun invloed te doen gelden, maar de mond-tot-mond reclame komt voort uit wat influentials opdoen uit tijdschriften en via het internet.Deze consumentengroep, zo`n 9% van de bevolking, is eigenwijs, zelfverzekerd en naar eigen inzicht expert op allerlei gebied.

Hun wijsheid is echter grotendeels afkomstig uit tijdschriften en van websites. Ruim 60% van de influentials noemt tijdschriften als primaire informatiebron voor hun aanbevelingen op het gebied van reizen, restaurants en beleggingen , 55% tv en 44% radio.

Bron : (Advertising Age)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies