Campagne rondom StarWars voor TomTom

Vorig artikel Volgend artikel

Op 4 mei, de onofficiële Star Wars dag (May the 4th be with you!), lanceerde TomTom in samenwerking met Lucasfilm Ltd en VoiceSkins.com 4 officiële Star Wars stemmen voor TomTom navigatie systemen.

Om deze lancering te vieren ontwikkelde Pool Worldwide een internationale online campagne die als doel had om alle Star Wars en TomTom fans enthousiast te maken. De campagne bestond uit 3 onderdelen:

* 2 virals waarvan de eerste begin mei live ging en de tweede op 8 juli. Daarin krijg je een 'behind the scenes' blik op Darth Vader en Yoda die zich op vermakelijke wijze in een geluidstudio door de TomTom opname sessie heen worstelen.

* Use The Force Game. Een Skill game waarmee je met behulp van je hand, augmented reality en The Force kans maakt op een gepersonaliseerde versie van de Yoda stem.

* Een landingpage op tomtom.com waarop men voorbeelden kan horen van de stemmen, gratis Star Wars content voor de TomTom kan downloaden en de stemmen kan kopen.

Hesling Reidinga namens Pool Worldwide over de actie: "Een van de fundamenten waar het internet op is gebouwd is Star Wars. Daarnaast zijn er ook vreselijk veel Star Wars fans online die alles wat je met hun universum doet op een gouden schaaltje leggen, dus als je iets met Star Wars doet, dan moet je het wel goed doen."

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies