Chatroulette gebruikt voor guerilla-actie

Vorig artikel Volgend artikel
Chatroulette gebruikt voor guerilla-actie

Stel het aantal bezoekers op je website loopt terug en de site is ook minder top of mind dan het geweest is. Om daar wat aan te doen wil je met zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk impact te creeren waardoor de site weer in de picture komt. De concrete doelstelling is om traffic naar de website de komende 6 maanden met 30% te verhogen. De doelgroep is 18-35 jaar, websavvy en is gewend om via internet producten aan te schaffen.

"We zagen chatroulette als het ideale medium om uit te leggen dat je moet uitkijken met wisselende contacten. Om de aandacht te trekken en vast te houden hebben we een mooie vrouw achter de webcam geplaatst. Ze lijkt een ontbloot bovenlijf te hebben en houdt een bordje voor zich. Hierop kan iedereen het volgende lezen": BINGO. You’re now in touch with an HIV infected person. Don’t play Russian roulette in real life. Condomerie.com.

Willekeurige gebruikers van chatroulette kregen deze boodschap dus automatisch voorgeschoteld en konden hierop reageren of in discussie gaan. Een week lang zijn duizenden chatrouletters op deze manier verrast. Een compilatie van deze actie is hieronder te zien.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies