De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Sony Computer Entertainment Benelux kondigt vandaag de on demand service ‘Catch-up TV’ aan voor de Nederlandse markt. Met deze nieuwe dienst wordt het voor PlayStation 3 bezitters mogelijk om de meest recente programma’s van de NOS te bekijken via het menu van de gameconsole.
Met de lancering van de nieuwe service zijn het laatste NOS Journaal, het NOS Jeugdjournaal en recente nieuws- en sportitems op de PS3 te bekijken. Catch-up TV is vanaf vandaag verkrijgbaar via een gratis systeemupdate.
Catch-up TV werd in augustus al aangekondigd op Europa’s grootste gamebeurs Gamescom in Keulen. In de UK ging de BBC eerder dit jaar succesvol van start met een soortgelijke applicatie voor de PS3. Vanaf vandaag is de nieuwe dienst, via een eenvoudige systeemupdate, ook beschikbaar voor Nederlandse PlayStation 3 bezitters.
Na het downloaden van de gratis update wordt er een nieuw icoon aan de Xcross Media Bar (XMB) van het PS3-menu toegevoegd. Onder dit icoon hangt het NOS icoon. Wanneer gebruikers het icoon selecteren worden zij automatisch doorverwezen naar de laatste uitzendingen van het NOS Journaal, NOS Jeugdjournaal en verschillende nieuws- en sportitems. De nieuwe dienst is een waardevolle aanvulling van het PS3-aanbod, want niet eerder behoorde het kijken van TV-uitzendingen tot de mogelijkheden van het entertainmentplatform.
Het aanbieden van programma’s via de PS3 is het eerste experiment van de NOS op een spelconsole. “Het project past in de strategie van de NOS om onze programma’s via zoveel mogelijk platforms bij de mensen thuis te brengen. We volgen daarbij het publiek, wat wil zeggen dat zodra bepaalde nieuwe platforms populair worden bij doelgroepen die voor ons interessant zijn, we daar ook aanwezig willen zijn. Zo is het NOS Journaal inmiddels ook te bekijken via allerlei soorten mobiele telefoons, internet, IPTV, de kabelaars, NetTV, diverse settopboxen en straks dus ook via de PS3. We verwachten veel van deze nieuwe platforms en zijn dan ook erg nieuwsgierig hoe het wordt ontvangen“, aldus Roeland Stekelenburg, hoofd Nieuwe Media van de NOS.
Mocht het experiment inderdaad succesvol verlopen, dan is de intentie om het aanbod op korte termijn verder uit te breiden met Uitzending Gemist, de on demand dienst van de Nederlandse Publieke Omroep.
Verder lezen over Sony
Gadgets18.03.2024
Tijdmachine: de handycam werd vooral door vader gehanteerd
Ode aan de camcorderGaming15.02.2024
Sony: PlayStation 5 is bijna end of life
Gaming01.02.2024
Sony presenteert heel veel games voor 2024 in State of Play
Technology29.01.2024
Tijdmachine: Sony robothond Aibo was een gewild apparaat
Maar hij is niet dood hoorGadgets11.12.2023
Tijdmachine: Betamax verloor de strijd, maar won harten
Gadgets29.11.2023
Betalen voor een smartphone-update? Sony doet ‘t al met camera’s
Gadgets13.11.2023
Tijdmachine: Walkman was onze eerste draagbare muziek
Gaming10.10.2023
PlayStation 5 krijgt nieuw design: kleiner, 4 plates, meer GB’s
Verder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024