Staatsloterij neemt YouTube over

Vorig artikel Volgend artikel
Staatsloterij neemt YouTube over

Ok, de titel is een beetje 'overdone' maar dat geldt misschien ook wel voor de header van YouTube vandaag. Als je naar de video-site gaat vindt je ineens een header die er wel erg anders uitziet dan normaal.

Bij het openen van de site begint direct een video te spelen in de header. Het is niet meteen duidelijk waar de video over gaat, maar je kan nadat de video is afgelopen nog verder klikken. Dan wordt langzamerhand duidelijk dat het hier gaat om een advertentie, maar niet zomaar een. De staatsloterij heeft flink de portemonnee getrokken voor een wel heel bijzondere advertentie.

De bijzonderheid van de advertentie zit hem niet in de inhoud van het filmpje want dat is niet zo bijzonder, maar wel in het feit dat een video-site als YouTube een dergelijke 'header overname' krijgt. Naar verluidt was een dergelijke advertentie gisteren ook al te zien op nu.nl. Ik heb die zelf niet gezien, maar het is wel een interessante manier van display-advertising.

Een video laat mensen immers wel wat langer kijken en zelfs doorklikken omdat ze erachter willen komen waar het nu precies over gaat. 

Het principe is overigens niet nieuw. In april werd een dergelijke manier van adverteren al een keer op YouTube gesignaleerd. In Duitsland adverteerde Sony met een video en ongetwijfeld zal dit ook al in andere landen vaker gebeuren.

Zie hieronder een video van wat je ziet als je naar YouTube gaat

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies