Tru Blood of bloed 2.0

Vorig artikel Volgend artikel
Tru Blood of bloed 2.0

Kunnen vampieren integreren met de mens? Dat zal nooit werken. Of toch? Tru Blood, een synthetische bloedvervanger uit Japan, lijkt er voor te gaan zorgen. Dit is onderdeel van een nu al succesvolle marketing-campagne met een hoog weirdo gehalte.

De campagne startte eind mei heel soft met een e-mail-campagne gericht op weirdos die het “just for fun” geweldig vinden om vampiertje te spelen. Niet geheel toevallig blijken deze instant-vampieren veel online te zijn en startte de buzz vrijwel direct via een aantal blogs over het bizarre script van de mailout.

Op http://bloodcopy.com kun je de storyline van het script terug lezen. Na alle aandacht op blogs volgen uiteraard de video’s waarmee de campagne een volgende dimensie kreeg.

Een paar weken geleden werd een tweede website gelanceerd en volgden TV, online en print-advertenties die het bloederige verhaal linkt met de website TruBeverage.com (all flavor no bite). Deze site is nadrukkelijk de link tussen alles, biedt volop interactie en kreeg een soort van back-up via drank-automaten en bordjes in drankwinkels met de tekst “Tru-Blood Sold out”.

27 juli wordt als klap op de vuurpijl de Tru Blood website onthuld, compleet met allerlei episodes. Op 30 juli wordt er ook dan nog een stripverhaal gelanceerd.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies