Even Apeldoorn bellen

Vorig artikel Volgend artikel


Normaal gesproken zouden we geen reclame-slogan als titel kiezen, maar deze originele en zoveelste variant op dat bekende "Even Apeldoorn bellen" is het publiceren waard.

Over "Even Apeldorn bellen":

In 1984 besloot de directie van Centraal Beheer tot het voeren van een campagne die de naamsbekendheid moest vergroten en positieve associaties met het verzekeringsbedrijf moest oproepen: sympathie, openheid en humor. Even Apeldoorn bellen werd de reclameslogan van het verzekeringsbedrijf. De spotjes blijken vaak populair te zijn; het bedrijf heeft driemaal een Gouden Loeki gekregen voor het beste reclamespotje.

Het bedrijf heeft een groot aantal humoristische reclamespots laten maken. In de spots komen mensen in penibele situaties terecht, waarbij overigens de relatie met al dan niet verzekerd zijn niet altijd duidelijk is.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies