Viral Commercials Effectief

Vorig artikel Volgend artikel
1195637722chicken

Viral commercials blijken zeer goed te werken. Dit blijkt uit onderzoek van de De Vos & Jansen Interactive in samenwerking met de Radboud Universiteit onder 412 jongeren. De meeste jongeren bekijken viral-commercials en beoordelen viral-commercials positiever dan tv-commercials.

Doordat viral-commercials volgens consumenten voor vermaak zorgen, ontwijken zij ze minder dan tv-commercials. Ook onthouden jongeren de in viral-commercials geadverteerde producten en merken goed.

Resultaten:

- Virals bereiken tweederde van de jongeren - Een kwart van de jongeren stuurt virals via e-mail door naar bekenden - Belangrijkste doelstelling virals: vermaak (54%), overhalen (32%), informeren (9%) - Belangrijkste doelstelling tv-commercials: overhalen (80%), informeren (12%), vermaak (7%). - Attitude t.a.v. van virals is positiever dan bij tv-commercials (2,8 versus 2,4)*. - Vermijding bij virals is lager dan bij tv-commercials (3,0 versus 3,3)*.

Het volledige onderzoek wordt gepubliceerd in Adforesult van december. Over twee weken zijn de resultaten ook op de website van de De Vos & Jansen te zien.

* Op een schaal van 1-5 (1= zeer negatief of zeer weinig vermijding, 5= zeer positief of zeer veel vermijding).

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies