Viral voor het gebruik van condooms

Vorig artikel Volgend artikel
1192192923DC_1pix-1pix

Iedere 6 seconden wordt er iemand op de wereld geïnfecteerd met het HIV-virus. Alleen actieve aids-preventie werkt goed. Dat is in de eerste plaats veilig vrijen dus. Speciaal voor de jeugdige doelgroep heeft Ogilvy een game ontwikkeld waarbij de gamers worden gewezen op het belang van veilig vrijen.

Wordt gamen de nieuwste vorm van communiceren? Een anti-aids campagne omgezet in een computergame: Knightmare The Game. Het is volgens de makers dé manier om de doelgroep aan te spreken. Want om de doelgroep te bereiken, moet je hun taal spreken. Gamen tegen aids dus!

In de game ga je als ridder, uitgerust met zwaard en schild de strijd aan met wolven, kraaien, auto’s met als doel zo dicht mogelijk bij de kasteeltoren te komen. In de toren ligt namelijk een beeldschone prinses op de ridder te wachten. Eenmaal daar aangekomen, krijgt de ridder waar hij voor gekomen is… Maar niet snel daarna is het Game over! De waaghals heeft immers geen condoom gebruikt en zet hiermee zijn leven op het spel!

Tijdens de tweede keer spelen stuit de gamer op een condoomautomaat in de kasteeltoren. Bij gebruik van het condoom verschijnt er: Zodra het spel is afgelopen wordt de speler automatisch doorgelinkt naar de website van MTV Staying Alive.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies