Vacatures vragen om viral marketing?

Vorig artikel Volgend artikel
1187101117Screenshot_5

Grappig hoe verschillende bedrijven zichzelf dezelfde vraag stellen:

"We hebben een te kort aan goede mensen. Advertenties in de krant werken niet en jobsites leveren alleen maar dezelfde kandidaten. Wat nu?"

En dat zowel Tele2 als Reed Business deze week blijkbaar met hetzelfde antwoord komt:

"We zetten een viraal filmpje in! Daarin nemen we onze eigen branche een beetje op de hak, laten we een stukje van de saleswereld zien, wekken we op de lachspieren en doen we iets met personalisatie. Bijvoorbeeld een naam of telefoonnummer van degene die het filmpje kijkt!"

Beide concepten zijn prima uitgewerkt. Het filmpje van Tele2 is duidelijk professioneler van opzet. Mooi gefilmd, goede sound en hoe ze Igor Beuker hebben weten te strikken is mij een raadsel.

De campagne van Reed lijkt wat Nederlandser: stockmuziek, beetje photoshop en klaar. Ik moet wel zeggen dat ik met de laatste toch de meeste lol heb gehad. Er is een aantal varianten van het filmpje beschikbaar en daar zitten wat onverwachte wendingen in.

Tele2 is interessanter vanwege de interactie. Eerdere campagnes met Frans Bauer (koffie) en Jan Marijnissen (help Jan) maakten hier ook gebruik van, maar ik gok op het hoge doorstuur-gehalte van het Reed-filmpje.

Meer content

Founder Institute

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies