Social Media21.06.2014

Twitter neemt SnappyTV over


twitter-neemt-snappytv-over.jpg
twitter-neemt-snappytv-over.jpg

Tijdens grote sportevenementen is het tegenwoordig normaal om als secondscreen de smartphone te gebruiken. Zo zien we tijdens het Eurovisie songfestival jaarlijks de reacties op Twitter exploderen. Naast tekstreacties komt ook het video-element op Twitter steeds meer naar voren. Nog even die ene goal of die mooie touchdown zien in een simpele tweet. Korte online video’s winnen aan populariteit.

Daarom besloot Twitter om SnappyTV over te nemen. Het platform van SnappyTV geeft gebruikers de mogelijkheid om video’s op te nemen, te bewerken en te verspreiden via Twitter. Momenteel worden de mogelijkheden van SnappyTV veelvuldig benut. Zo wordt er gekeken naar rode loper momenten, grappige video’s, optredens, nieuwsvideo’s en slam dunks via tweets die verschijnen in een tijdlijn.

Met de overname van SnappyTV probeert Twitter niet alleen via de eigen kanalen video’s verder te verfijnen. De focus ligt volgens Twitter om video’s sneller op het internet te verspreiden. Zelf heeft Twitter het volgende te vermelden over de overname van SnappyTV: ‘We’re thrilled to welcome the SnappyTV team to Twitter. As Twitter has grown as the companion to live events and broadcast media, SnappyTV will help partners and brands bring the best videos into the conversation, when it matters most.’