Twitter in gesprek met Viacom en NBC om tv-content in tweets te streamen

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter in gesprek met Viacom en NBC om tv-content in tweets te streamen

Twitter is dicht bij een samenwerking met twee grote televisienetwerken om hoge kwaliteit videocontent en advertenties naar het sociale netwerk te brengen. Dit beweert Bloomberg aan de hand van bronnen die dicht bij de samenwerking staan. Twitter heeft al een tijdje verregaande gesprekken met Viacom en NBC Universal, dit om meer entertainment en nieuws te kunnen streamen in tweets via de website. 

Deze deals zouden halverwege mei afgerond moeten zijn. De advertentie-inkomsten zouden onderling verdeeld moeten gaan worden. Twitter heeft al samenwerkingen met ESPN en The Weather Channel, een unieke relatie met Nielsen en nam Bluefin Labs over, het social analytics bedrijf dat in de gaten houdt wat consumenten vinden van tv-shows en commercials die ze zien op televisie.

Deze nieuwe samenwerkingen laten zien dat Twitter steeds meer bezig is om zich te richten op 'social tv'. De samenwerking met NBC tijdens de Olympische Spelen in Londen vorig jaar was ook succesvol verlopen.  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies