De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twitter is dicht bij een samenwerking met twee grote televisienetwerken om hoge kwaliteit videocontent en advertenties naar het sociale netwerk te brengen. Dit beweert Bloomberg aan de hand van bronnen die dicht bij de samenwerking staan. Twitter heeft al een tijdje verregaande gesprekken met Viacom en NBC Universal, dit om meer entertainment en nieuws te kunnen streamen in tweets via de website.
Deze deals zouden halverwege mei afgerond moeten zijn. De advertentie-inkomsten zouden onderling verdeeld moeten gaan worden. Twitter heeft al samenwerkingen met ESPN en The Weather Channel, een unieke relatie met Nielsen en nam Bluefin Labs over, het social analytics bedrijf dat in de gaten houdt wat consumenten vinden van tv-shows en commercials die ze zien op televisie.
Deze nieuwe samenwerkingen laten zien dat Twitter steeds meer bezig is om zich te richten op ‘social tv’. De samenwerking met NBC tijdens de Olympische Spelen in Londen vorig jaar was ook succesvol verlopen.
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024