Twitter lanceert Advertising API

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter lanceert Advertising API

Begin deze week draaide de geruchtenmolen al op volle toeren, niemand stond er dan ook van te kijken dat Twitter gisteren zijn advertising API aangekondigde. Deze ‘APplication Interface’ stelt marketeers in staat om advertenties te controleren, aan te kopen en te beheren op Twitter. Tot op heden heeft het bedrijf de boot hierin afgehouden, maar daar komt nu dus verandering in.

Sinds het ontstaan van Twitter in 2006 (en de doorbraak in Nederland in 2007) is de sociale netwerksite aan een steile opmars begonnen, en is het de laatste jaren steeds meer ingeburgerd. Tot 2010 werd Twitter ondersteund door externe investeerders, sindsdien genereren ze voldoende inkomsten met  online advertenties.

De twitter API maakt het interessant voor advertising bedrijven om via Twitter te investeren. Het geeft de mogelijkheid om campagnes op te zetten, te sturen, beheren en monitoren via externe tools. Twitter gaat initieel met 5 partners samenwerken: Adobe, Hootsuite, Salesforce, SHIFT en TBG Digital. Op de eigen website zegt het bedrijf dat dit noodzakelijk is om "samen te werken op een niveua dat voor ons nodig is".

De volgende stap voor Twitter kan een beursgang zijn, maar daarvoor moet het bedrijf eerst een degelijk business plan kunnen voorleggen, vooral om te bewijzen dat het rendabel en winstgevend kan zijn. De API is daarin een belangrijke stap.

Dit bericht verscheen eerder op Belgiancowboys.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies