8 statistieken die bewijzen waarom een bedrijf aan de slag moet met Twitter in 2013

Vorig artikel Volgend artikel
8 statistieken die bewijzen waarom een bedrijf aan de slag moet met Twitter in 2013

Wanneer uw bedrijf nog niet actief is op Twitter, dan zijn er wellicht wat statistieken die u helpen te motiveren om actief te worden op Twitter. Volgens onderzoeksbureau Mass Relevance beveelt 71% van de gebruikers die positieve fedback hebben ontvangen van een merk via social media het merk ook aan bij hun vrienden. Met meer dan 200 miljoen actieve gebruikers is Twitter één van de belangrijkste sociale netwerksites geworden, ook voor merken. 

Acht andere statistieken uit The Hunger Report Volume 1 kunnen ook helpen om bedrijven te motiveren om actief te worden op Twitter:

- 56% van de consumenten dat ze vrienden en familie willen aanmoedigen om producten aan te schaffen van een sociaal merk;
- 63% van de consumenten worden beïnvloed door reacties op social media van anderen;
- 63% van de consumenten zijn meer geïnteresseerd in merken wanneer ze positief contact met de merken hebben via social media;
- 64% van de consumenten heeft een aankoop gedaan naar aanleiding van social content;
- 67% van de 18-34 jarige consumenten doet liever zaken met sociale bedrijven;
- 79% van de consumenten vertellen dat ze het leuk vinden om acties te krijgen via merken op social media;
- 54% van de consumenten schaffen het liefst producten aan van sociale merken;
- 91% van de 18-34 jarige consumenten die social media gebruiken, praten over merken.

Samengevat is het dus belangrijk voor een bedrijf of merk om actief te zijn op Twitter.  

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies